Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - deezinyamouf

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 ... 34
61
Armed Assault 2 / Re: Teleportation Script
« on: March 07, 2011, 06:40:44 am »
Open up Darky's pbo. Find the tele script. Change variables around to whatever the bumble-fuck you want, and then charlie mike.

62
Armed Assault 2 / Re: SeagullHim lol
« on: March 05, 2011, 07:36:28 pm »
 waiting for shogun 2 to be released looks quite good.


You're not the only one.

is it out yet ?

By the way, thanks for the very informative session that we had on TS a few days ago.

I want MOAR!

But yah, it's not out yet, mate. It'll be out on the 11th, or 15th, or some shite like that.

63
Armed Assault 2 / Re: Greetings Everyone!
« on: March 04, 2011, 01:38:42 pm »
Quote
and Z might just pretend like you don't exist and go on a tangent in your own thread
Really?

I don't program any longer (stopped for the most part back in '84) but I tend to post short bits meant to make people stop and think about things in another lite/point of view.

I have seen some really bright die hard collage (and graduates) programmers get stonewalled by simply "thinking to hard" and being over complicated when all they need to do is walk away and come back with a fresh view of "what is the simple way".

See?!

TANGENT!

;-)

64
Armed Assault 2 / Re: Greetings Everyone!
« on: March 04, 2011, 08:37:04 am »
Yep I remember Mr.Medic posting a short tutorial on how to locate the hidden console in Arma2. lol genius.

I was searching for those multiplayer map .pbo files and found a hidden folder called AppData which contained

another Arma2OA folder. I opened that and found 4 more folders called "Battle eye" ,  "MPMissoncache",

"Players", "Squads". I opened the MPMissioncache's and found the Zargabad Life 2.pbo which contained lots of

coding relating to how the game is run, in addition to the variables money_limit, bank_limit which you mentioned.

If I alter the digits pertaining to the appropiate variable within that .pbo file such as _money_limit=999999 and

save it, then load arma2 and join the Zargabad life server I will have 9999999 money in my inventory?

Also,  if I had a script that shoots m1abrams tank rounds out of my m14 rifle I would place it within this .pbo

file as well? Or would I have to send the script packets to the server? Thanks for the reply's-- I'm pretty new

as well, but everyone has to start somewhere right???



"If I alter the digits pertaining to the appropiate variable within that .pbo file such as _money_limit=999999 and

save it, then load arma2 and join the Zargabad life server I will have 9999999 money in my inventory?"

Answer:  FUCK NO!

The beauty of Arma 2 is that it downloads every MP mission file that you play. Saves a copy in that folder.

_money_limit=999999    <--- Variable

It's telling the game that there is a variable called "_money_limit" and it's value is 999999.
The variable _money_limit is called up in the game when you do any transaction that involves gaining "geld" onto your character's inventory.
The game checks the value of the variable, and see's if whether or not your shit is gonna go above 999999.
If it does, it returns an error message saying something along the lines of:

EPIC FUCKING FAIL!!!!

Or something like that.

Anyway, variables makes the world go 'round in scripting.

*REMEMBER THAT*

What did I say?

Yaks and Ham taste lovely.

Close enough.....


ANYWAY,

You can change that shit and repack the .pbo all you want. Won't affect a god-damned thing.

Why?

Because all you're seeing is a copy of the mission, if you change anything within it, the game will realize it's not a 1:1 copy (LMFAO! VG Backups),
and then re-download, so you AGAIN have a copy of the same mission you have on the server.

In order to change the script, you'd have to REDEFINE the variable in the game.

For example, if the game loads up the following:

_money_limit=999999
_bank_limit=5000000

Then you load up the game, and when you're in the server, change the value locally... So you use a console, and simply type in

_money_limit=2000000000

or

_money_limit=dicksforlife!

Wonder what'll happen if you choose the latter and send it as a public variable for everyone in the game?

:-)

#success


If you have a script that shoots m1abrams tank rounds out of your m14 rifle, and you place it in the .pbo, then answer this question:

1) Why would it matter, if you're not playing what the server has given you?
2) How would you even call that bitch up when you're in a server w/ a custom .pbo?


THAT, my friend, is where the good old dialog hacks come into play.

If I knew who Darky was, I'd kiss him.

On the lips.

With tongue.

Just kidding.

Or am I?

No, I really am.

Alright, my wife is here.

Time to get some ass.

BYE!

-BlackGuy




65
Armed Assault 2 / Re: Changing PlayerID
« on: March 04, 2011, 04:50:44 am »
Let me check.....

66
Armed Assault 2 / Re: Greetings Everyone!
« on: March 04, 2011, 04:45:06 am »
From what I know (very limited)

Scripts can be ran client / serverside.

The mission can have scripts, and every single player can run scripts on their own game, which will then in turn...

#correction

CAN in turn affect everyone else.

In order to run those scripts, you have to know what scripts are, and how to execute them.

Usually, you can use a console, or have them preloaded into the game as you load the game via .pbo's

.pbo's are the easiest to use, if you don't know how to script, or how to read the syntax of a script.
Consoles are the sneakiest way to cheat/hack in the game if you know how to manipulate through the game, and file directories with text.

Go to your Arma 2 installation directory and go to /Expansion/Addons folder. Within that folder, you'll see files that end w/ the suffix .pbo
Those are compiled scripts/models/whatever is inside of them, and it will vary based upon the name and the purpose of the .pbo itself.

Usually what people do is they make a .pbo for themselves, that serves the hack function that they need it to serve, and they then take the REAL, LEGIT .pbo's and spoof their hacks as the legit .pbo's. That will work... For now.

Your first bet, is to learn how to script. Don't even try to learn how to do ESP, or how to spawn 20 thousand planes and tanks in a perfect line up and down the map (mrmedic.... lmao), instead, just learn the basics. Learn how to make a dialogue, and then make it so everytime you click something, it executes the following:

player setCaptive = true;
money_limit=30000000000000000;
bank_limit=400000000000000000;
Kontostand = 239487982374e732943927498723984723984792837;
['geld', (10000000)] call INV_AddInventoryItem;


Execute that ^^^^^^^ in Zargabad Life games, and have as much fun as you want. Although the setcaptive command doesn't really serve a purpose in that game.
 

Have I lost you, yet?

By the way, I'm a newbie at scripting.

VERY NEW......... If you want to know some advanced shit, learn what I know, and then go talk to MrMedic, or Gerk.

I'll explain it to you this way:

Usually, you search before you ask a question.

#udungoofed

Secondly, you're not going to get help from Symantic, or Pride, or Gerk, or Niel, Or Z, Or Medic right off the bat.

They're going to ridicule you.... Horribly. Actually, Niel and Medic might.
Pride, Symantic,  and Z might just pretend like you don't exist and go on a tangent in your own thread. (lmfao)

But yeah, talk to the lower level guys around here first before you talk to the big-dogs, cuz then you'll run into headaches, cuz you'll think that everything they say is cryptic.
I've broken you off with what I could muster up at the time.

I'm lazy.

And hungry.

And need to run my 2 miles.

But again...

I'm lazy...

So yeah, go fuck yourself. (with love)

-Deez



By the way, I realized that my user rating is -21...

How in the fuck did it get that low and I've been gone for almost a month? Last I checked, it was 18.
Someone's all up on my jock-strap apparently.

Well, at least make sure you swallow when you hop off my DICK!




67
Armed Assault 2 / Re: Changing PlayerID
« on: March 03, 2011, 09:09:28 pm »
BTW - Symantic, I was sleeping, bro. Couldn't answer your poke even if I tried, lol.


68
Armed Assault 2 / Changing PlayerID
« on: March 03, 2011, 09:02:53 pm »
Got banned on 2 diff. servers.


Changed playerID (before you ask, yes, it's a playerid ban)


Tried to log on the server, recorded packets w/ changed ID:

My username and player id got sent TWICE....

Then I was given the message "banned"


Any advice?


(Changing player name, and seeing if that'll make a difference.)

69
Random Insanity Board / Re: GRRRR
« on: March 02, 2011, 11:06:56 pm »
In white T-Shirts... I Did it.

70
Random Insanity Board / Re: GRRRRR
« on: March 02, 2011, 11:02:42 pm »
GRRRR

Watch your tongue... *EDIT*

71
Random Insanity Board / Jeans And Fitteds.
« on: March 02, 2011, 07:04:35 am »
I like it.

72
Armed Assault 2 / Re: SeagullHim lol
« on: March 01, 2011, 05:31:33 am »
After sitting in a server w/ everyone's favorite Hacker, and seeing how he can make admins ban innocent people in their servers.... And not even touch him.

All I gotta say is:

GMan...

U dun goofed.

73
Armed Assault 2 / Re: SeagullHim lol
« on: March 01, 2011, 02:46:45 am »
 waiting for shogun 2 to be released looks quite good.


You're not the only one.

74
Armed Assault 2 / Re: BattleEye Bypass Hack
« on: February 28, 2011, 07:15:52 am »
Wow.

I dunno, I don't think StealthStick would do something like THAT.

But hey, I could be wrong.

I thought Medic was a nice guy.

'Till he called me "black".

*Race Card* <--- OH YEAH! I FOUND A WAY TO PLAY IT!

75
Armed Assault 2 / Re: Help yet agin..
« on: February 17, 2011, 12:17:52 pm »
Well said and you used allot more words than I would have (basically not much more than "SEARCH BUTTON" !

+1 karma for being helpfull.  :icon_thumbsup

I'm just a fast typer. :icon_thumbsup  Don't ask me how often I edit my post right after posting it though.

I've looked at them. Ive even talked to the people that made them, and that didn't help.

Hey dude,

I know how it goes, you contact a person with your question and they reply with answers that are so trivial you don't even know what to post as followup question.
Answers such as "Oh it's easy just 'call xyz' "  don't help apprentice cheaters a whole lot guys.

If I were able to write a proper step-by-step tutorial I would, hehe.
Unfortunately I myself often have a hard time figuring out how to do things, so here's to hoping this post gets noticed and we start seeing more tutorials (I have seen a few of them that taught me a lot of new things.)



Funny...

You remind me of myself about...... oh..... a year ago.

The sad part is, that when you learn something from someone else. Or should I say, you figure out what was posted as public information that you had to decipher yourself, and then you post the tutorial for it, some people get sand in their vagina's and claim that you're copying / pushing off THEIR shit as your own.


When you were only making it easier for future generations.

*tear*

 :icon_cry2

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 ... 34